Всім вітання, друзі. З вами ваша команда Котиків і ми знову з вами зустрілись в рубриці Оглядовий майданчик, де ми ділимось враженнями та думками про ігри, варті уваги українців
Ми ані разу не віримо на слово рецензіям, які з’являються в перші години виходу гри , тому самі оцими лапками грали в Аватар не заради розваги, а щоб перевірити для вас чи дійсно Аватар це фаркрай в новій обгортці? Чи дійсно цей пиріжечок не свіжий, а посинів від плісняви?
– Avatar: frontiers of Pandora від компанії Юбісофт. вийшла в реліз 7 грудня на старті отримала непогані відгуки за свій візуал, звуковий супровід, історію, гру акторів і відтворення світу Пандори, але критики одразу ж пожурили досить одноманітний геймплей і повторюваність місій, так би мовити фар край в новому вбранні. Чи це так дізнавались наші котики у вельми небезпечній експедиції
Геймплей.
Геймплейно гра являє собою екшен від першої особи, причому якої – 3-метрового представника раси На’ві. Не сюрприз, що традиційно в грі є стелс, люті битви, крафт, розвиток вашого персонажа по навичкам. Але давайте все розберемо докладніше.
Створення персонажу.
Після інтро, ми можемо обрати стать свого протагоніста, його зовнішність і голос. Не можна сказати, що розробники дали дуже багато інструментів для костомізації нашого персонажа, але обличчя, малюнок смужок і колір шкіри в цілому зробить вашого На’ві відносно унікальним. На жаль створити своєму протагоністу унікальне тіло не вийде – тут все обмежується банально вибором статі, і до цього аж 3 типи голосу на вибір – чоловічий, жіночий і ми не змогли визначити до якої статі належить третій… Напевно це і була задумка авторів.
Мапа. (є конкретний розмір. Знайти? Дехто по-задротськи вже нарахував від 66 до 255 кв км, але до біса подробиці. Мапа реально здоровезна.)
Мапа велика. Ми б сказали навіть дуже, тому наявність точок швидкого переміщення зберігає вам час і нерви. З іншого боку ви аж ніяк не уникните дослідження світу Пандори, тож не переймайтесь, що точки переміщення зможуть зашкодити вашому знайомству зі світом Аватару. Ніііі. Від цього вибуху кольору, флори й фауни ви не сховаєтесь. Аа. Гра наче допомагає нам, що відображаючи на мапі точки інтересу, але що саме там знаходиться – доведеться досліджувати абсолюно самостійно. Крім того на мапі ви можете увімкнути режим відображення біомів, який дозволить вам зрозуміти на якій території шукати певних звірів або ресурси для крафту.
Крафт.
А сам крафт у грі є всякий. Від їжі, яку нам таки потрібно їсти ) і якою потрібно буде годувати свого ікрана, до боєприпасів до традиційної зброї На’ві. Звісно ж створювати можна буде і броню зі зброєю, але для того необходно буде знаходити або вимінювати чи купляти дизайни для створення цих речей.
Звісно, що для всього крафту нам потрібні будуть ресурси. Причому залежно від того, де ми знаходитимемо ті чи інші ресурси, того, як ми їх видобуватимемо, буде залежати їх якість і, відповідно якість їжі, зброї та обладунків. Наприклад м’ясо здобичі, на яку ми полюємо буде кращої якості, якщо ми вб’ємо здобич правильно і без страждань. Ну і навпаки, якщо будемо полювати, або збирати ресурси неправильно це значно погіршить їх якість, а значить і якість виробів з цих матеріалів.
Оце заморочки, скажемо відверто.
Броня.
В аватарі броня відіграє дійсно важливе значення, бо додає здоров’я, а також в залежності від якості і модифікатора – додаткові властивості, які здебільшогоо вимірюються у відсотковому відношенні, що вельми добре. Стилістично маємо 2 види броні – адаптовані людські речі і традиційні речі на’ві. Причому якщо ви будете носити умовно людську броню, представники народу На’ві постійно будуть вказувати на те, що ви ходите казна в чому. Дрібничка, але дійсно занурює у всесвіт.
Зброя.
Ну слід одразу відмітити, що у грі не так вже і багато типів зброї, більш того, вона буде вам ставати доступною лише поступово, в процесі проходження основних квестів, тож запасіться терпінням і бажанням дійсно пізнати шляхи На’ві та людей. Як і у випадку з бронею – зброя має різну якість і свої слоти модифікаторів, а такожі свої додаткові властивості. також звертайте увагу призначення зброї – якась краща для полювання, якась для штурму, якась для стелсу.
Ікран.
Безумовно, одна з родзинок гри – можливість отримати власного Ікрана – летючого ящура (чи рибу?) на якому літають представники народу На’ві. Звісно потрібно брати, однак доведеться для цього пройти до певного моменту в сюжеті. Але воно того дійсно варте. Хоча польоти то добре, але не безкоштовно – вам потрібно буде годувати свого літуна і пестити його, таким чином укріплюючи ваш з ним зв’язок. Також з вашим Ікраном пов’язана ціла гілка дерева навичок вашого персонажа, тож полетіли)
Квести.
Тут в цілому нічого нового – квести розділені на сюжетні, які розповідають нам історію нашого персонажа, побічні – що пов’язані з другорядними персонажами і дослідницькі – що допомагають нам більш цікаво досліджувати світ Пандори і відкривати нові його виміри.
Гроші і валюта.
Звісно у На’ві немає такого поняття як гроші, але є така річ як репутація. Коли ви виконуєте побічні квести, то отримуєте упізнаваність і репутацію у певному клані. І саме цю репутацію ви можете витратити на придбання виробів, або інгрідієнтів у умовних торговців. Причому тут вам може дуже допомогти гілка навичок Крафт – там є уміння, завдяки яким торговці будуть давати вам більший вибір матеріалів для крафту. Для взаємодій з людьми використовується своєрідна валюта – деталі, які ми можемо знайти в кейсах на активних і покинутих базах РДА – земних загарбницьких сил.
Цей момент трохи наївний на нашу думки, але нехай.
Територія, аутпости, забруднення.
Одним з вагомих нарікань на геймплей гри було те, що розробники вирішили використовувати систему аутпостів наших противників. Однак якщо розібратись предметно -така система має право на логічне існування у всесвіті пандори. Бо дійсно згідно до фільму, люди будували бази більше для видобутку ресурсів, що і показано в крайньому фільмі. І більш того, забруднення території від видобудку більш ніж відчутні. тому, якщо подивитись з точки зору лору – то така система і логічна, і відповідає сеттингу. Щодо одноманітності – від цього нікуди не подінешся особливо, бо типовість конструкцій, особливо видобувних, вона є і в реальному житті. Хто стикався з цим – розуміє про що ми кажемо. Тому з точки зору геймплею – може і є сенс до цього прискіпуватись, але з точки зору логічності і скажімо так, реалізму – можна посперечатися (хоча темпи очищення природи залишимо за дужками цієї…дискусії).
Кооператив у грі є! Але він трошки з приколами й стає доступним він після завершення початкових квестів і отримання Ікрана. Кооператив доступний для двох, причому є режим кросплатформи.
Історія
Історія нашого персонажа починається з підліткового віку на базі РДА, де ми примусово (ну а як інакше) беремо участь в експерименті РДА по створенню лояльних солдатів-На’ві. Більш того, початок нашої історії розгортається за 8 років до повстання Джейка Саллі з племенем Оматікава проти РДА. Під час самого повстання нас рятує людина – наша вихователька, яка по суті нам стала другою матір’ю. Для того, щоб врятувати нас, вона поміщає нас в кріокамеру. Подальші події розгортаються вже через 16 років після повстання. Тобто події гри розвиваються паралельно до сюжету фільму Аватар: Шлях води.
Ми вступаємо у взаємодію з повстанням та у протиборство із силами РДА. Що з цього виде, чи вийде адаптуватись людям до життя на Пандорі, чи вийде адаптуватись На’ві до нових умов і боротьби? Котики точно кажуть, що ми можемо взяти найактивнішу участь в цих подіях і зіграти свою роль.
Ми не любимо спойлерів, тож не будемо робити їх і зараз, але котикам сподобалась подача історії, сама історія, діалоги і гра акторів. В принципі повний набір для того, щоб насолодитись гарною грою в яскравому всесвіті.
Графіка і звук
Навіть якщо б ми хотіли сказати щось погане в даному розділі – навряд чи б в нас то вийшло, бо світ Пандори постає перед очима немов реальний, всі елементи знаходяться у постійній взаємодії, зміна дня і ночі проходить плавно а коливання погодних умов від сонячної погоди до проливних дощів можна передбачити і це дійсно вражає. Робота левел дизайнерів дійсно титанічна і взагалі в цій грі Юбісофти показали клас, попри всі побоювання. Зі звуковим супроводом та ж сама картина. Він просто прекрасний. Сказати, що ти поринаєш в атмосферу Пандори – не сказати нічого. Таке враження, що подекуди ти і є той самий Джейк саллі, який перший раз увійшов до свого аватару. Щодо цього доречі є зауваження – дійсно потрібен час, щоб звикнути грати дійсно високим персонажем)
Враження
Вердикт від котиків щодо цієї гри – гра однозначно якісна, зроблена з дотриманням деталей, витримує атмосферу і особливості всесвіту Аватару. Але ж тут не без нюансів. Багато критики було в бік того, що гра не динамічна, однак після нетривалої дискусії, котикам стало важко з цим погодитись, бо саме першоджерело важко назвати сильно динамічним і в цьому плані гра дає чітке посилання саме на атмосферність і типаж дій саме фільмів Аватар. Тож тут штанга, друзі (Що це значить? – значить, що критика невдалаі прискіпуватись немає підгрунтя з точки зору історії). В сетингу Пандори гра як раз така, якою має бути – це чергування дослідження світу, періодичні сутички з РДА і вирішення проблем застряглих в традиціоналізму На’ві.
Єдине з чим ми погодились з критиками – це трохи затягнуте інтро і стартова місія. Хоча знов таки – то на поцінювача. Додатково є ще один нюанс, а саме локалізація – української локалізації наразі немає, сподіваємось, що тимчасово.
За виключенням останніх зауважень – гра дійсно заслуговує на увагу поцінювачів всесвіту Пандори та і взагалі геймерів, які цінують гарні історії з шикарною атмосферністю. Ну а котики продовжують свої пригоди на теренах Пандори і польоти на своїх Ікранах насолоджуючись просто неперевершеними краєвидами.
Міцно обіймаємо наших патрончиків.
Ви завжди можете підтримати нас грошенятами, А лайк і підписка на наш ютуб завжди безкоштовні.