Окупація через Steam: як гусня проникає в ігрову індустрію

Про підтримку кацапських ігроробів з боку соссії і вплив на глобальну думку через поп культуру.

Чи можна вважати ігри поза політикою? Ну в голові пересічних жителів земної кулі напевно такі думки є. Звісно поряд з конструкціями спорт поза політикою, мистецтво поза політикою і, наше улюблене, кіно поза політикою. 

Фактично всі перелічені конструкції є невійськовими методами політичного впливу. Причому як зовнішнього – наприклад велич американської армії в кінематографі, чи намагання гусні виправдати війну в Грузії в 2008, так і внутрішнього – американська мрія, всесильність Скотланд-Ярду чи непереможність рузького іванчика-дурника різних варіацій. Ну ми тут брали виключно кінематографічні приклади, але й інших культурних феноменів типу Великої рузької культури і поезії, багатодуховності народу-богоносця у сприйнятті західної публіки вистачає. Та і, якщо чесно не тільки західної, бо й в Україні наратив мишебраття і досі у декого не вивітрився. Напевно деякі випадки є клінічними і не лікуються.

Однак в ігровій індустрії останні кілька років спостерігається певний медійний зсув в бік Ігор гуснявого виробництва. І мова навіть не про мобільні розваги – на них достатньо сильна регіональна прив’язка (так-так, привид СНД регіона ще нас переслідує), а про великі АА та ААА проекти. 

Першою гучною ластівкою тут був Atomic Heart. Це був просто вибух совкодрочерства і альтернативно вологих мрій про велич давно згнилого монстра. Брали аудиторію на яскраве – візуал, сексуалізація і розповіді про хароших рузьке. З врахуванням явної підтримки капіталів афілійованих з Газпромом персоналій – тема злетіла і початок було покладено. Ну що, західні гравці з нетерпінням чекають сексапільних пострадянських балерин в Атомік харт 2, реклама якого вже гучно дебютувала.

Другим, але більш неприємним, є залучення гуснявих розробників в франшизу, яка наразі має феноменальний розвиток і розповсюдження. Мова саме про Warhammer 40k. Тут ми дивимось на “найцікавішу РПГ” по цьому всесвіту від пітерської Owlcat – підрозділу My.Games (хто не в курсі – мейл ру), яку фанати носять на руках, а саме Rogue Trader.

Доречі у цих пітерів наразі в розробці ще один проєкт франшизи – Dark Heresy.

Напевно Games WorkShop (правовласники франшизи) вірять в добрих рузьке, тому надають платформу для просування своїх ідей і наративів темного всесвіту вічної війни. Ну або нашуміле продовження Space Marine 2 від пітерських Saber Interactive, яку мило прикриває собою Focus Home Interactive. Тут окрім постійних “брате”, “братан”, “братуля” (чисто босяцько-кацапська тема) ми бачимо про терплячу, але незламну імперську гвардію з радянськими польовими кухнями пк-42… Ні… жодного зв’язку з окупаційною армією гусні тут немає. Ніякого.

Звісно, Games Workshop за просто так дала права на розробку гри по франшизі, яка наразі на підйомі. Особливо студії, в портфоліо якої тільки одна гра… співпадіння, ми так не вважаємо.

Окремо до цього працює кузня контенту для фанатських груп, яка популяризує гусняві наративи, загорнуті в обгортку світу вічної війни. В цілому не дивно, що і самим кацапам заходить тема імперіуму людства – репресії, вічний імператор (цар), ксенофобія і позиціонування людини, як дрібного гвинтику у великому механізмі імперіуму (читай великоросії). А тут вже і героїзація гуснявим окупантів починається.

Якщо говорити про інші прояви ніжних почуттів до гуснявого ігропрому, то це 11bit studios з фантастичною грою про монашку Indika, і цих розробників студія палко захищала.
А ще однозначне інтерв’ю розробника No rest for the Wicked Томаса Малера, де він був готовий буквально на все, аби тільки продавати гру на болотах. Та й цілий ряд інших прикладів. Ми просто не згадуємо кількість випадків, коли українську локалізацію робили кацапи. Тут вже зрушення, що українська локалізація з’являється.

Однак картина точно була б не повною, якщо б ми не згадали охочих до кацапських принад (закреслено) грошей українчиків. І напевно одним з найзаплутаніших і прикрих для нашої редакції прикладів, є New Arc Line. Ми вже розповідали про ситуацію з ними, однак якщо коротко – компанія цілеспрямовано знайшла видавця з яскравим гуснявим корінням. І має кацапську локалізацію! І продається в кацапії! Йопта, українська гра на 4 рік ПОВНОМАСШТАБНОГО вторгнення. Доречі, українська локалізація з’явилась пізніше за гусняву. Такі от справи. І приписка на грі в стімі “Тепер українською мовою” – як окремий виток сарказму.

Що вже казати про південнокорейський геймдев, який сплачуючи податки на болоті, просто відкрито спонсорує переозброєння північнокорейського режиму. Порівняно з нашими розробниками, вони досить патріотичні.
Дякуємо Pearl Abyss за те, що перестали вагатися й нарешті визначились з прийняттям свого ру регіону Black Desert Online й грошового внеску від них.
Так от, а ось, будь ласка, Black Desert Online, звичайно, не на порожньому місці, але перестає мовчати про те, що в цієї ММОРПДжи давно вже є окремий болотяний сервер. А починає активно використовувати мову болота в своїх офіційних роликах  і на Хідельському балу. А українські гравці сумирно продовжують грати навіть на Євросервері, бо просто констатують факт, що дійсно розробнику важливі гроші. Що поробиш.
Ми наразі ставимо BDO на паузу.

Сьома Цивілізація окремою фракцією додає Російську імперію з їх загадковою душею.
І українські козаки там це юніт рашки. І що? Яка ж родзинка цієї фракції? Бінго. Нереальний культурний розвиток і вплив. Ну без жартів. Круто, коли ти навіт будучи поганцем можеш переконати весь світ в тому, що твої власні ілюзії це реальність.

Якщо підвести короткі підсумки, то гусня не жаліє грошей на поширення свого культурного і інформаційного впливу, вкладаючи гроші в просування навіть посередніх проектів, а ба більше в перекуплення вже існуючих локальних проектів в якості видавців. Таким чином і ру локалізація всюди є, і продажі на болоті є, і вплив як на розробників, так і на гравців також є.

На превеликий жаль, український геймдев позбавлений такої потужної, але вкрай необхідної підтримки. За великого рахунку, команди розробників являють собою або інді студію на власному фінансуванні, або шукають спонсора ззовні. Наразі немає жодної відчутної державної підтримки в цьому напрямі. Можливо це і буде зайвим, бо у нас держава рідко на що впливає позитивно. Однак саме ігрове суспільство має більш свідомо ставитись до своїх ігрових уподобань. Бо жерти гусняве лайно і оплачувати ракети і шахеди, що кожної ночі летять собі на голову – це якась крайнє збочень форма мазохізму і безповідальності на межі з недоумством і інфантильністю.

Ми зі свого боку будемо максимально підтримувати українських розробників, розповідати про їх проекти і труднощі, з якими вони стикаються. Будемо раді взаємодії і розвитку українського геймдеву.

Хочемо зробити статтю і відео про українську локалізацію вцілому, про міти й реальність існування попиту на ігри з нашою солов’їною мовою. Як вам така ідея? Робити? Дайте знати в коментарях, будь ласка.

Огляд – Бармакіт.

Голос – Бармакиця.

Обкладинка – ikornikor.

Підтримати нас матеріально можна тут:

https://www.patreon.com/kotygamesua

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *