Сьогодні на оглядовому майданчику беззаперечно один з кращих проектів студії Remedy, та й один з кращих однокористувацьких шутерів від третьої особи взагалі – Control. Що може бути цікавішим за гру в якості… як би це сказати… симпатичної рудої відьми зі складним минулим, що є єдиним захистом людства від прориву істот з іншого виміру. Може воно і звучить дещо фантастично, але саме такою є наша героїня Джессі Фейден. Однак все по порядку, бо інакше ми зовсім заплутаємось в хитросплетінні таємниць Старшого Дому, багатовимірності світів, міських легендах і примхах північних богів.
Геймплей.
Як ми вже казали раніше, гра представляє собою вельми якісний шутер від третьої особи. Наш протагоніст – Джессі Фейден, не тільки вправно володіє зброєю Старшого Дому – таким собі пістолетом, що може в залежності від потреб бути як автоматом (ну майже) так і хіба що не гранатометом. А взагалі у грі просковзує інформація, що це і є той самий Екскалібур, тільки він може приймати форму в залежності від здібностей та потреб власника. Окрім цієї вундервафлі (від нім. Вундерваффе – чудо- зброя), Джессі достатньо майстерно користується своїми паранормальними здібностями – від телекінезу і можливості літати до створення непробивного щита з уламків Старшого дому. А це реально круто жбурнути в особливо набридливу мармизу стільцем, або ж навіть шматком підлоги чи вогнегасником.

Окрім безпосередньо боїв, у грі достатньо багато пазлів, загадок та просто інформації, що пов’язана як з міськими легендами, так і з іншими паранормальними явищами. Більш того, у грі всі ці поняття не тільки відокремлені, але й їм дані точні визначення. А скількі цікавої інформації ми можемо знайти в робочих документах бюро…. Тут вам і про Алана Вейка, і про якийсь незвичний випадок в Києві. Що то за бюро таке – то ми вам трошки розкриємо в розділі історії… а там є, що розповісти. Сказати що ці загадки та головоломки складні – ми не можемо, але в купі з досить напруженою атмосферою, дивною структурою Старшого Дому та ворогів, що постійно з’являються на нашому шляху, це додає приємної перчинки до відчуттів.
Зброя
Як ми вже казали раніше, наша зброя – то вельми багатофункціональний пістолет а-ля сучасний Екскалібур та здібності нашої рудої… напевно все ж таки відьмочки) тільки не кажіть це в очі директорці… йой. Здається ми бовкнули трошки зайвого.
Щодо нашого славетного пістолету. Він має декілька режимів стрільби, які перетворюють звичайний пістолет а-ля револьвер на дробовик, гранатомет або кулемет. Але це не вбудовані опції вашої зброї – їх ще потрібно буде відкрити і окремо покращити для того, щоб збільшити ефективність і вставити додаткові моди. Моди ці випадають з противника, а також генеруються за ресурси. Є декілька рівнів якості модів – від звичайного до легендарного. І навіть в рамках одного рівня якості – характеристики можуть коливатись. Але пошук і конфігурація найкращих модів – то вже подальша робота над і так майже ідеальною зброєю.

Окрім модів для зброї, є ще персональні моди, які безпосередньо впливають на характеристики Джессі. І це дає просто шалені можливості для кастомізації того, як саме ви гратимете.

Щодо здібностей Джессі, то вони відкриватимуться по мірі проходження сюжету, але не просто – ось на тобі щось відкрилось. Ні. Кожна здібність є результатом захоплення певного предмету сили – як то дискети, карусальної конячки, тощо. Причому ці предмети потрібно асиміліювати шляхом проходження випробувань. Ми не можемо сказати, що випробування важкі, але вони є. На додаток до самого факту наявності здібностей, ми можемо їх покращувати. Не зовсім як зброю, а скоріше як уміння персонажа в РПГ. Тим не менш це цікаво і відкриває для нас нові горизонти.

Броні як такої у грі немає, однак є кілька варіантів зовнішнього вигляду головної героїні. Щоправда їх ще потрібно буде пошукати. Однак воно того варте.

Історія
А от тепер цікавеньке. Не може бути цікавим однокористувацьких шутер без цікавої історії. А Старший Дім має їх чимало в запасі. Починається все з того, що Джессі, слідуючи голосу сутності в її голові Полярис, в пошуках свого зниклого брата Ділана, потрапляє в будівлю Федерального бюро контролю. Причому сутність оселилась в голові Джессі після того, як вони з братом знайли в Ординарії – їх рідному маленькому містечку, проектор, який відкривав двері в інші виміри. Ну ми здогадуємось, що все завершилось не дуже добре. Але представники Бюро контролю забрали з собою Ділана. З тих часів Джессі і була в постійних пошуках Бюро і свого брата. Взагалі гра ставить вельми багато питань – набагато більше ніж відповідей. Від прямо пов’язаних зі світом гри, як то: що то за бюро таке? Чого техніка в бюро застрягла в 50-х роках 20 століття, хоча надворі 2019 рік? Хто такий прибиральних Ахті – без пременшень легендарна особистість фінського походження, і чи він прибиральник взагалі? Так і до більш широких запитань – а чи дійсно світ, який ми бачимо – це все? Чи існують інші реальності? Чи є взагалі паранормальне? В цьому плані реально є бажання обходити кожен закуток гри у пошуках нового шматочку інформації.

І ще один момент…. Це все відбувається в єдиному всесвіті з серією ігор Алан Вейк. Тож випадковості не випадкові.
Графіка і звук
Ця гра була першою, в якій була використана технологія трасування променів, і це був просто ривок вперед. І незважаючи на вже досить поважний вік, гра має неперевершений вигляд. Звуковий супровід від The Old Gods Of Asgard – незмінної групи, що супроводжує творіння Remedy, просто вогонь і жорстко тематично до кожної гри, як і у випадку з Control.
Враження
Сказати, що гра заслуговує на вашу увагу – нічого не сказати. Котики вважають, що це просто маст-хев в бібліотеці поцінювачів цікавих історій, паранормальними явищ та шутерів. Тому навіть незважаючи на відсутність офіційної української локалізації ставимо 5 котиків з 5. Пані директорко, якщо ви це дивитесь, знайте, ми просто від вас в захваті!
Міцно обіймаємо наших патрончиків.
З вами була ваша команда Котиків, підписуйтесь на наш ютуб,
грайте тільки в якісні ігри, донатьте на ЗСУ, і слава Україні!
Автор огляду – Бармакіт.
Редагування – Бармакиця.
Обкладинка – ikornikor.