Єдина гра про середньовіччя, що вам потрібна. Огляд Kingdom Come: Deliverance

Як сталось, що гра 5річної давнини досі краща серед рпг ігор в середньовічному сетингу?
Щороку виходить щонайменще десяток рпгшок, і сучасному гравцю правда є з чого вибирати. Але залучити гравця так, щоб він інвестував час свого життя здатен далеко не кожен симуляр бійок, крафту та продовження роду. Треба залучити гравця емоційно й примусити його повірити в те, що відбувається на екрані. А з цим ККД справляється на відмінно.

Незважаючи на вже досить солідний вік (реліз був в 2018 році), гра й досі виглядає файно, має добру оптимізацію та дійсно цікавий пропрацьований сюжет, який, окрім всього іншого, вкладається в канву історичних подій того часу. Тож, вельмишановне панство, давайте зазернемо за лаштунки інтриг і протистояння Угорського короля Сигізмунда зі своїм братом Вацлавом Люксембурзьким і його послідовниками, що в результаті поклало початок Гуситьським війнам на початку 15 століття.

Геймплей.

Гра представляє собою екшен-РПГ в середньовічному сетингу, який достатньо точно відображає історичний період на території сучасної Чехії. Розвиток персонажа здебільшого проходить через активні дії, тобто сила персонажа збільшується в результаті фізичних дій, володіння мечем – саме в наслідок роботи з мечем, а травництво- через збирання всіляких трав. Звісно, що відповідно до рівня навички (а їх всього 20), діє наш персонаж Генрі – у випадку зі зброєю, він наносить більше шкоди і швидше атакує, у випадку з конями або собаками – більш ефективно використовує їх, розблоковуючи нові навички супутників. Взагалі система розвитку персонажа з одного боку достатньо зрозуміла, а з іншого – покриває більшість аспектів рпг. Навіть можна прокачати на максимум стати персонажа, однак на це потрібен час і суттєвий відхід від сюжетного оповідання. Чи варто воно того – однозначно не під час першого проходження. А далі вже вирішувати виключно вам.

Доречі про мечі, обладунки і інші маркери епохи, тобто про речі. Чеські розробники провели гіганську роботу і предмети у грі відповідають історичним аналогам. Якщо не брати всілякі великодки, які також не особливо вибиваються з контексту гри, то  гра максимально занурює нас в історичні події з відповідними декораціями.

Взагалі речі, які ми носимо не мають фактичного розподілу по якості, однак зрозуміло, що меч лицаря буде якіснішим за меч найманця. Крім цього всі речі мають показник міцності, і їх таки доведеться лагодити або самотужки, або ж у профільних майстрів – кравців, ковалів чи зброярів. Звісно, що це буде коштувати грошей і, подекуди, не малих.

Стосовно аспекту так би мовити виживання. **** Розробники і тут підійшли з достатньо високим ступенем реалізму, бо нашому герою потрібно спати і їсти, причому свіжу їжу. Ну ви ж не хочете, щоб Генрі дав дуба на найцікавішому і найвідповідальнішому моменті, бо в цій грі отруєння банальною діареєю не закінчиться.

У грі є система швидких переміщень, але ніхто не гарантує вам, що ви дійдете до місця призначення цілими, нікого не зустрінете і нічого не знайдете по дорозі. Тобто зустріти бандитів чи інші пригоди на свій ніс – це просто, цікаво і подекуди фатально.

Через те, що гра заточена *** на сюжетне оповідання, незважаючи на те, що це опен ворлд, у вас все ж таки достатньо обмежені можливості по взаємодії зі світом. Хоча… ніхто вам не заважатиме стати кровожерливим маньяком або шляхетним лицарем в сяючих обладунках. Але навряд чи це впливатиме на розвиток сюжету.

Історія

Як ми казали раніше, події гри відбуваються в період вторгнення короля Угорщини Сигізмунда до земель Вацлава Люксембурзького, а точніше о 1403 році. Наш протагоніст – Генрі – син панського коваля пана Радзіга Кобили – прихильника короля Вацлава, чиїми володіннями є місто Скаліц і місцеві срібні копальні. Батько Генрі – Мартін закінчує замовлення для пана Радзіга – висококласний меч. і задача Генрі – безпосередньо передати його пану. Однак цьому завадило нашестя армії Сігізмунда, що складалась здебільшого з половців, які і почали негайний штурм міста. Ад’ютант Сігізмунда – сер Маркварт фон Ауліц, німецький аристократ, холоднокровно вбив батьків нашого протагоніста у нього на очах. Генрі вдалось втікти до міста Таленберг і попередити місцевого лорда – пана Дівіша про долю Скаліца і небезпеку війська половців на чолі із Сігізмундом. Після досить напружених перемовин пана Дівіша з сером Марквартом армія Сигізмунда полишила околиці Таленберга, наш герой вирішив повернутись до Скаліца і поховати своїх батьків належним чином. Однак Генрі не тільки не зміг цього зробити, але й втратив меча, який повинен був передати пану Радзігу. З цього і починається історія нашого персонажа в ці буремні часи. 

Зацініть, це ще й не спойлери! 😉

Звісно ж ми не будемо спойлерити сюжет, якщо ви ще не грали в цю гру, однак він цікавий, добре пропрацьований і однозначно захопить вас. 

Графіка і звук

Незважаючи на досить давній реліз, гра виглядає класно, тим паче, що є додатковий пак текстур великої роздільної здатності, та і розробники заклали можливості, які були трохи попереду середньостатистичного заліза того часу. 

Звуковий супровід хочеться назвати якісним і достовірним. От дійсно складається враження, що ти знаходишся на полі бою, в лісі, біля річки… от тільки запахів не вистачає, а подекуди на них таки посилання йде. Хоча тоді не завжди було б зрозуміло – чи ти граєш, чи ти вже в грі)))

Враження

 ККД еталон історичного РПГ завдяки саме своїй реалістичності та історичній коректності.  Вона не імітує, а створює ефект справжнього занурення в середньовіччя, де навіть великодки не вибиваються з історичного сетингу!

І наша команда котиків винесла однозначний вердикт – одягайте обладунки, гостріть мечі і гайда на допомогу пану Радзигу, на пошуки батьківського меча і дослідження середньовічної Богемії.
Міцно обіймаємо наших патрончиків.
Ви завжди можете підтримати нас грошенятами, А лайк і підписка на наш ютуб завжди безкоштовні.
З вами була ваша команда Котиків, підписуйтесь на канал,
грайте тільки в якісні ігри, донатьте на ЗСУ, і слава Україні!

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *