Відродження жаху: огляд Dead Space Remake (2023)

Колись герої рятували світ кулаками, дробовиками і сарказмом. Doom Guy, Duke Nukem, Серйозний Сем — всі вони діяли просто: побачив монстра — бахни. Але були й інші. Тихі, розумні, не обов’язково з м’язами як бетон. Один із них — звичайний інженер Айзек Кларк, який отримав найгірше відрядження у своєму житті: перевірити корабель, де всі… трохи не в собі.

Гра Dead Space стала легендою жахів, а кілька років тому повернулася у ремейку. І цікаво, що до його створення доклали лапку й українці. Про це ми обов’язково сьогодні розповімо. Можна сказати – навіщо робити ремастер, якщо оригінальна гра ще має добрий вигляд… ну десь так і котики думали собі, поки не пограли в по суті новий Dead Space.
Навіть через 15 років космос все такий же мертвий, а нерви — все такі ж тонкі. Так, свого часу котики пройшли всю трилогію Мертвого Космосу, а також намагались більш предметно розібратись в лорі гри, який дуже цікавий, захопливий і… неймовірно моторошний. Ну що, хапаємо свій плазмовий різак і бігом розкривати секрети Ішимури, головне дожити до фіналу і не збожеволіти.

Геймплей.

Взагалі гру чомусь відносять до сюрвайвал горрорів, хоча котики скоріше б характеризували її як горрор-шутер від третьої особи. Дії відбуваються на найбільшому у всесвіті видобувному зорельоті класу “розколювач планет” Ішимурі, який, після сигналу SOS, перестав подавати ознаки життя. Звісно ми можемо переглянути анімаційну стрічку Dead Space Downfall (Дед Спейс: Загибель), щоб просто побачити який жах реально коївся на палубах Ішимури, і що саме до цього призвело… Однак ми б все ж таки радили спочатку пограти в ремастер першої частини. Бо сюжет, його подача і розвиток – це велика частина геймплею. Бо Айзек буде по крихтам збирати інформацію про те, що в дійсності трапилось на борту. Для цього доведеться ходити в такі місця, де вовки срати бояться. І саме в ремастер і ці відчуття зробили максимально якісними.

Коридорні локаці, часто з обмеженим доступом, поганим освітленням, істотами, що швендяються вентиляцією і хочуть вас поглинути – це лишень невеликий список того, що вас очікує…. А ми зовсім забули сказати, що зореліт ось-ось розіб’ється об планету Аіджис 7, та і взагалі банально розвалиться по шматках. Тож в перервах між боротьбою за виживання зорельота, виживанням Айзека серед засилля некроморфів, ми дізнаємось долю своєї нареченої Ніколь Бренан і всіх інших членів екіпажу. Романтика…

Тим не менш, для того, щоб в повній мірі насолоджуватись цією романтикою, в допомогу Айзеку є декілька вельми корисних інструментів, як то крамниця, верстат, броня і… Зброя. Різноманітна і вельми цікава. 

Зброя

Раз ми вже про це згадали. Хоча зброї у грі і небагато, але кожний тип унікальний, самобутній і може бути покращеним. Канонічна зброя гри – плазмений різак. Наче і шахтарська зброя, але ідеально підходить для відрізання кінцівок некроморфів. Зброя потужна і має великі можливості покращення. В принципі його одного вистачить на проходження всієї гри. Однак в примусовому порядку гра ще докине нам і іншої зброї. Наприклад пульсову гвинтівку. Це вже більше схоже на військову зброю. Скорострільна, великий боєзапас, але разом з тим менша шкода противнику. Ну і кінцівки зрізати не так вже і зручно. А це дуууже важливо. Потім нам в руки трапиться циркулярна пилка… специфічна звісно, але вже що є. Крутезна тема для шинкування ворога на близьких дистанціях. Кінцівки відлітають – аж гай гуде. Але проти дрібноти не ефективно від слова зовсім. Інша справа – вогнемет… так-так, на зорельоті є вогнемети. Хоча це і не вперше в ігровій і кінематографічній історії, але це ж абсолютно логічно мати на зорельоті, де обмежений кисень, все може вибухнути і так далі, класичний запальний вогнемет. Взагалі прикольна річ, яка максимально ефективна проти рою дрібних противників або специфічних гадів у вигляді наростів на стінах. Променева зброя. Сильна річ, однак боєзапас невеликий, та і розхід максимально швидкий. Класно проти великих і міцних ворогів. Але суб’єктивно – базовий різак просто поза-конкуренцією.

Щодо броні нашого персонажа. Є кілька рівнів броні, але по суті збільшення рівня впливає на відсоток додаткового захисту від атак, збільшення кількості ячійок в інвентарі і розширення можливостей для покращення на верстаку. Додатково можемо сказати, що в ремастері завезли достатньо цікаві варіанти зовнішнього вигляду для броні персонажа, включно з класичним виглядом з оригінального Dead Space.

Історія

Ми вже кілька разів торкались історії або ж сюжету гри, однак зараз ми це зробимо більш грунтовно. Одразу попереджаємо про спойлери, які почнуться зараз, а закінчаться аж на розділі недоліків. Тож якщо ви не в курсі того, що коїться у цьому всесвіті – переходьте далі. А якщо ви допитливі – тоді погнали. Гра починається з того, що Айзек Кларк, кваліфікований інженер, продивляється відеоповідомлення своєї нареченої, записане на зорельоті класу планетарний розколювач Ішимура. Він і невеличка команда професіоналів була направлена на Ішимуру для вирішення чисто технічних проблем, про які було повідомлено керівництву компанії-власнику з капітанського містка Ішимури. Однак після сигналу допомоги зореліт не виходив на зв’язок. Як тільки герої бачать Ішимуру, то їм в очі впадає відсутність зв’язку, світла і взагалі будь-яких ознак життя на зорельоті. На жаль при спробі приземлитись в доках гіганта, наш зореліт розбився. І ми в складі невеличкої команди висадились для дослідження того, що взагалі коїться на цьому здоровезному зорельоті. Наш спокій тривав дууже недовго, бо перший напад невідомих істот, яких, як ми потім з’ясували, називають некроморфами, зробив нашу команду меншою, а життя нашого Айзека набагато більш складним і нервовим…

Окрім явних зусиль по виживанню, наш сміливий інженер ще шукає сліди своєї нареченої Ніколь Бренан, що була одним зі старший медиків на Ішимурі. А сліди достатньо заплутані. Однак разом з розрізненими відео і аудіозаписами від Ніколь, ми починаємо розуміти, що таке некроморфи, при чому тут Маркер, і яку роль в цьому зіграла церква Юнітологів. І добре було б, якщо б всі ці події відбувались лише в рамках одного, так великого, але одного зорельота. Звісно, ми ж розуміємо, що якщо є дивні кровожерливі створіння, вони ж некроморфи, і хоробрий персонаж з інженерною освітою і працевлаштуванням, то він все полагодить. Але виявляється, що цей весь триндець шириться іншими планетами. І взагалі Маркери це… нє ну тут вже сильно великий спойлер. Коротше, на Ішимурі пригоди Айзека не закінчаться, і з некроморфами йому доведеться достатньо багато поборотись.

Різне

Взагалі слід сказати, що ремастер Dead Space – це напевно одна зі зразкових робіт. Все залишилось наче і так само, але жаху наганяє ще більше. Більш реалістична картинка, оточення, звуки, фізика. Ефект занурення працює як швейцарський годинник. Навіть на складності “Історія” тобто найнижчій, грати моторошно. Доречі про саму складність… от не пам’ятають котики такого режиму в оригінальній грі. Якщо пам’ять працює добре – то в цілому це класна придумка для розширення аудиторії гри. А поцінювачі гардкору задовольняться неможливим режимом)))

Ще для котиків неочікуваними стали аж занадто реалістичні обличчя персонажів. Особливо самого Айзека. Так, ми бачили його в старій трилогії, але тут він має вигляд не персонажа, а реальної людини. А от ремастер Ніколь вийшов дивний – на першому відео вона має вигляд як дуже втомлена від життя жінка років 45-50-ти… Хоча по контексту історії їй точно має бути до 30.

Доречі, щодо нашого персонажа. Ім’я Айзек Кларк розробники вибрали не просто так. Персонажа назвали на честь двох видатних письменників фантастів – Айзека Азімова і Артура Кларка. А актором який дав зовнішність Айзеку став Gunner Wright. причому як в оригінальній трилогії, так і в ремастері. Більш того, в оригінальному Dead Space Айзек – мовчазний персонаж. В ремастері розробники змогли поглибити сприйняття самого персонажа додатковими діалогами, в яких він висловлює свою думку, однак не порушити оригінальну ідею персонажу. Тим не менш чорний гумор разом з відчутною долею сарказму і певним стоіцизмом зробили дійсно цікавого персонажа, що пасує до темних коридорів Ішимури. 

Ще один цікавий момент. Айзек є ідейним противником церкви Юнітологів, і на це є причини. Перше – його мати була мало того, що противником церкви, вона активно працювала над тим, щоб вивести якомога більше людей з цієї віри. І під час цих активностей Айзек познайомився з Ніколь. Яка, як і його мати є активним противником церкви Юнітологів. Тож у пришелепкуватих культистів і їх породжень, на нашу думку, проти хороброго інженера абсолютно немає шансів.

Між тим у всесвіті Дед спейс не тільки Айзек є цікавим протагоністом. Взяти пріквели до подій гри – Dead Space: Extraction та  Dead Space Downfall (гра та анімаційний фільм). Просто на відміну від Айзека, головні персонажі цих подій загинули… Хоча в Downfall це було особливо натягнуто, бо ще трохи, і у Айзека міг з’явитись більш ніж компетентний компаньйон, який би міг докладно розповісти, що за чорт коїться на зорельоті. Ну, на думку котиків, ніхто не відмовився б від допомоги начальника безпеки такого зорельота, а Аліса Вінсент показала себе більш ніж професійно в цьому жахітті. Але в оригінальній грі її не було, тому вона безславно і максимально нецікаво загинула.

Графіка і звук

Графічно гра стала відчуватись набагато більш реальною. Місцями занадто реальною. Коридорні локації сприймаються не як обмеження по розробці, яке перейшло з першої частини, а більше як пастка, в яку потрапив наш герой. І це періодично настільки вражає, що грати вночі подекуди стає неможливо. І дуже приємно, що до такої якісної роботи причетна українська студія Room 8 Studio. Відповідальними вони були за візуальне бачення ремастеру Dead Space.
Студія зробила понад 100 ілюстрацій, концепт-арти середовища та елементи UI/UX-дизайну. Так що можете й їм подякувати за те, що горор відчувається таким лячним.

Доречі, і звуковий супровід тільки нагнітає ситуацію. Ми вас попередили.

Недоліки

Ну якщо це можна назвати недоліками. Перше – гарна картинка потребує відповідних ресурсів. Друге – вийшло ну дуууже моторошно. Поцінювачам горорів точно зайде.

Враження

Як вже казали котики – це напевно один зі зразкових ремастерів, що тільки покращили оригінальну гру. Вийшло просто на 5 котиків з 5. Дуже рекомендуємо як поцінювачам оригінальної трилогії, так і тим, хто хоче полоскотати собі нерви, або очистити великий зореліт від свілякої гиді.

Огляд – Бармакіт.
Голос – Бармакиця.
Монтаж – Barkasi.
Обкладинка – ikornikor.

Підтримати нас матеріально можна тут:https://www.patreon.com/kotygamesua

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *