Star Wars Jedi – Як Fallen Order та Survivor змогли вписатись в справжні Зоряні війни. Як пофіксити

Всім вітання, друзі. З вами ваша команда Котиків і ми знову з вами зустрілись в рубриці Оглядовий майданчик, де ми ділимось враженнями та думками про ігри, варті уваги українців.

Сьогодні на оглядовому майданчику досить незвичний огляд не на одну, а одразу на дві гри від компанії Electronic arts у всім відомому (навіть якщо і не улюбленому) всесвіті зоряних війн – Star Wars Jedi, а саме частин Fallen Order і Survivor. І одразу попередимо, що в цьому огляді буде все – від ігрових механік, до сюжетних спойлерів і порівнянь з іншими проектами по цьому всесвіту. Для вашої зручності у відео буде тайм код, тож не переймайтесь, якщо не бажаєте спойлерів – про них ми скажемо окремо. Ну що, запускаємо гіпердрайв і полетіли розбиратись в тому, чи можна взагалі врятувати орден джедаїв після великої чистки за Наказом 66.

Геймплей.

Перша частина гри, а саме Fallen Order вийшла в 2019 році, друга ж – Survivor у 2023. Серед спільного – це екшен від 3 особи, сконцентрований на глибокому зануренні в сюжет, з достатньо широкою варіативністю розвитку персонажу і, відповідно бойових рішень, а також з великою кількістю акробатики і елементів платформеру. Наш протагоніст – Кел Кестіс – юний падаван майстра-джедая Тапала, що пережив Чистку і наразі намагається вижити в умовах полювання на відьом, тобто на джедаїв, з боку імперської інквізиції. Відповідно в першій частині він ще вчиться використовувати Силу і геймплей на старті більш повільний, сконцентрований на відновленні втрачених навичок і зв’язку Кела з Силою. В Survivor же, Кел вже в ролі молодого лицаря-джедая і, відповідно з самого старту гри ми маємо насичений подіями, перестрілками і швидкими діями геймплей. Однак давайте розберемо почергово бойову систему, розвиток персонажа і можливості дослідження навколишнього світу. 

Бойова система.

При тому, що кістяк бойової системи однаковий і для першої і для другої частини серії, все ж таки певні відмінності є. Однак з основного – бойова система таргетна, причому ми або обираємо самостійно на якому ворозі сконцентруватись, або наш персонаж за ціль обирає найближчого супротивника. Це непогано працює на натовпі ворогів, або коли треба в відроголових жбурнути їхню же ж ракету, або гранату. Сказати, що Келлу доступно декілька стилів бою на світлових мечах – не можна. Кожному типу світлового меча відповідає певний стиль бою. Розділяються вони наступним чином:

Класичний стиль. В цілому достатньо еталонний стиль для кінематографічних джедаїв – просто світловий меч з одним лезом і без яких би то не було витребеньок. Має достатньо файні характеристики проти поодиночних ворогів, при тому вельми швидкий і динамічний. В цілому можна вважати стилем за замовчанням.

Меч з двома лезами. Всі ми непогано пам’ятаємо двусторонній світловий меч у Дарта Мола, ба бальше – його немалу ефективність проти декількох ворогів. Це однозначно знайшло відображення у грі, бо саме світловий меч з двома лезами суперськи підходить для розправи над імперцями і іншими недружніми істотами у великих кількостях. Однак заради швидкості і контролю натовпу довелось пожертвувати шкодою.

В другій частині гри – Survivor, розробники додали ще 3 стилі бою, і, відповідно озброєння. Звісно ви розблоковуватимете їх по ходу проходження сюжету, однак ми аж ніяк не можемо обійти їх.

Бій з двома світловими мечами. Отак от. Звісно фанати серії добряче пам’ятають розваги з двома світловими мечами в серії ігор The knights of the old republic, тож їх цим не здивуєш. Однак в кіносазі Зоряних війн, паралельно з якою відбуваються події в Star Wars Jedi, майстрів роботи з двома світловими мечами особливо і не бачили. Тож вигляд має достатньо екзотичний. Тим не менш цей стиль поєднує кращі риси класичного стилю і стилю бою з світловим мечем з двома лезами.

Світловий меч і бластер. Досить незвичне для джедаїв поєднання. Бо як казав Обі-Ван Кенобі, порівнюючи бластер і світловий меч: “Це зброя лицаря-джедая. Не така груба та непродумана, як бластер; елегантна зброя для більш цивілізованої епохи”. Тому зустріти їх поєднання в руках однієї особи – достатньо незвично. Тим не менш, бластер нам дає можливість вражати противників на відстані, а бойовий стиль світлового меча стає більш схожим на стіль бою рапірою – тобто максимальна кількість швидких колючих ударів.

Двуручний світловий меч. Ну окрім як у Кайло Рена в кіновсесвіті таке щастя ми не бачили у жодного джедая або сітха. Цей стиль розуміє під собою володіння довгим світловим мечем з світловою гардою і, якщо приводити аналоги, то по техніці схожий на роботу з важким двуручним мечем – повільні розлогі удари, що наносять достобіса шкоди противнику. Щоправда не зовсім зрозуміло, чого Кел в цьому стилі рухається немов у нього в руках дійсно важкий двуручний меч, а не його стандартний світловий – не зовсім зрозуміло, але залишимо це питання геймдизайнерам і розробникам.

Звісно як можна бути джедаєм і не використовувати Силу? Ніяк! Тому в доповнення до наших бойових можливостей зі світловим мечем ми можемо користуватись різними корисними навичками Сили. Якщо докладніше то вони наступні:

Уповільнення часу. Це основна сила Кела, яку він може використовувати з самого початку. І робить він це дійсно весь час. Скажемо навіть більше – ця навичка корисна не тільки в бойових умовах, але й для розв’язання загадок і просто дослідження всесвіту.

Відштовхування. Одна з найбільш канонічних навичок джедаїв. Дійсно, чом би не зіштовхнути своїх ворогів у прірву замість того, щоб терпіти оті пекельні борошна і вбивати противників світловим мечем…. Ніякої сечі терпіти то немає)  (Дарт Мол так полетів – референс)

Притягування. Також всім відома навичка. Ну а що ще робити з ворогом, до якого ну аж ніяк не виходить докинути ваш світловий меч, а зіштовхнути його нема куди? Правильно – притягнути до себе і швиденько познайомити з вашим інструментом… світловим мечем… а не те, що ви подумали.

Кидок світлового меча. От як раз той варіант коли відволікти противника або просто вбити його на відстані стає досить цікавою і своєчасною ідеєю. Однак майте на увазі, поки світловий меч в польоті – вам нема чим захищатись.

Окрім даних здібностей в Survivor наш протагоніст опанував ще декілька нових, а саме:

Причарування, або приручення, або промивання мізків. Ну це типу той самий трюк, що робив свого часу Обі Ван з імперськими штурмовиками: “Це не ті дроїди яких ви шукаєте”. Однак на новому рівні. Ми можемо мізки промити так, що противник буде нас захищати і нищити своїх поплічників. На жаль на дроїдах то не працює.

Підняти противника у повітря. просто шикарна навичка, яка дозволить досить швидко розчистити від скупчень ворога місцевіть перед собою. Ви натурально піднімаєте ворогів у повітря, а вже що з ними робити далі – спускати на зумлю чи рубати світловим мечем – то вже на смак і колір.

Пригвоздити противника. Здібність яка дає нам змогу притиснути противника до підлоги. Або гупнути їм об підлогу, якщо перед цим ви противника підняли в повітря. Прикольна штука. Може подарувати вам багато приємних ситуацій)

Доречі противників в обох частинах гри достатньо багато, і вони різноманітні. Більш того, на те, як діє противник сильно впливає рівень складності. Чим складніше – тим противник більш винахідливий і активний. Звісно, грати і режимі історії – теж варіант, але виключно, якщо ви бажаєте подивитись гру, як якусь частину кіносаги)

Розвиток персонажа.

Нарешті ми дійшли до цікавинок в розвитку нашого протагоніста. Одразу скажемо, що за вбивство противників, Кел отримує очки досвіду. Відповідно з часом ми збільшуємо рівень, хоча як такого його тут немає, і отримуємо очки навичок, за рахунок яких можемо розвивати здібності нашого джедая. 

В першій частині – The Fallen Order дерево розвитку досить обмежене, хоча і воно дає достатньо простору для варіативності того, як ми будемо розвивати нашого персонажа. Хоча, скажімо чесно, впродовж наших пригод ми банально можемо прокачати просто все. Ну хіба що трошки більше побігати, ніж передбачено сюжетом.

А от у другій частині, тобто  Survivor дерево розвитку значно більше і якщо ви не націлені на цілеспрямований фарм досвіду, щоб вкачати все – то однозначно доведеться обирати свій шлях. З позитиву – прогрес можна скинути і перерозподілити очки навичок саме так, як потрібно вам.

Окрім цього в обох частинах є контейнери зі стімами – що збільшує кількість лікувальних предметів, а також відлуння сили (такі собі точки інтересу), які вам збільшують чи то ваше здоров’я, чи то ваш запас Сили.

В Survivor додатково до навичок є перки, тобто бонуси, які покращують  той чи інший аспект нашого персонажа. Сказати, що це архіважлива механіка ми не можемо, однак вона певним чином полегшує життя, особливо на більш високому рівні складності.

Екіпірування. Напевно даний розділ буде достатньо куцим, бо у грі екіпірування по факту це лише косметика. З іншого боку це непогано, бо ви можете обрати який саме вигляд матиме Кел і БД-1) Звісно, що у 2 частині це поглибили і розширили. І це однозначно приємно. Також ми забули сказати про кастомізацію вашої зброї. ну тобто кастомізацію зовнішньго вигляду. Форма, колір, колір самого світлового меча – все у ваших руках)

Світ і дослідження. 

Обидві частини гри можна умовно назвати опен ворлд, бо в принципі досліджувати ви можете все, однак ті або інші механіки для дослідження будуть з’являтись по ходу сюжету, а це значить, що на одну й ту саму планету однозначно доведеться завітати декілька разів. Мапи достатньо насичені і секретами і противниками, тож дослідження не проходить нудно. Тим більше коли вам потрібно спочатку дістатись до місця з певними пригодами, а потім по факту вирішувати якусь загадку чи головоломку. Єдине що… дослідження іноді відволікає від сюжету, особливо коли ви проходите його вперше. Бо динаміка спонукає вас рухатись вперед, а бажання роздивитись навкруги цьому трохи перешкоджає. На що подекуди зауважують ваші компаньйони. Ну правда, адже цілком логічно,що джедай може шукати якісь камінчики-квіточки в той час як від швидкості його реакції залежить чи виріжуть всю планету… Ну… в принципі, роздивлятись місцеві краєвиди вам ніхто не заборонить.

Доречі дослідження цього світу було б неможливо без вашого беззмінного помічника БД-1. І його розвиток також, як і ваш, буде поступовим. І це зроблено досить гармонійно.

Окрім цього в обох частинах є побічні активності – типу зібрати садженці, однак в Survivor це набуло окремого розмаху. Полювання на мисливців за головами, збір рослин, тактичні ігри, збір музики, збір всіляких рибок для акваріуму. Є чим зайнятись попри основну історію так точно)

Технічні нюанси.

Що дивно і неприємно технічні нюанси спостерігались в обох частинах гри. В першій це було не так помітно – ну подекуди були мікрофрізи або падіння фпс, там де цього просто не мало б бути. А от з другою частиною було настільки сумно, що довелось лізти на форуми з думкою – чи то ми такі щасливчики, чи щось із грою. Як виявилось, це таки щось із грою. На превеликий подив достатньо багато людей з більш ніж достойним залізом зтикались з фрізами, падінням фпс і крашами гри. Причому якість графіки аж ніяк не впливала на це. Погано було що на епічних налаштуваннях, що на мінімальних, а увімкнення DLSS взагалі робило гру неможливою. З вирішенням цієї проблеми – кому як пощастить. Хтось рекомендував поставити пріоритет в таск менеджері на: в реальному часі, хтось рекомендував перезавантажувати комп’ютер постійно. У котиків спрацювало виставити приорітет в таск менеджері і перезавантажувати комп’ютер при появі фризів або критичних помилок. Але то не панацея.




Історія

Отут буде територія спойлерів. Якщо коротко – це історія про Кела Кестіса – юного падавана майстра-джедая Тапала, який примудрився пережити наказ 66 і наразі намагається знайти своє місце в новому, імперському світі. Якщо не бажаєте спойлерів – можете проматувати на наступний розділ, а хто того не боїться, або все й так знає – радо поділимось своїми роздумами, чому обидві гри в плані сюжету класні. У всякому разі порівняно і зі всесвітом Зоряних Війн на прикладі цілої купи кінопроектів і з іншими всесвітами, наприклад та ж Dragon`s Dogma 2.

Одразу скажемо, що головне, що чіпляє в історії – це прив’язаність до самих персонажів. Як до нашого протагоніста Кела, який дійсно змінюється, дорослішає в першій частині і стає досвідченим джедаєм у другій. Тобто у цього персонажа є динаміка розвитку. Не завжди вона проявляється прямо, але ми все бачимо через спогади і діалоги з його супутниками, з його командою. А цей факт ще й спонукає нас полюбити і другорядних персонажів. Хоча якщо чесно вони не сприймаються другорядними зовсім. Вони як частина нашого протагоніста, його відображення, його продовження. 

І тому коли наш типу друг вбиває майстра джедая Кордову, що впродовж двох частин представляється мудрим вченим і абсолютно позитивним персонажем, при тому, що ми спілкувались з ним в першій частині виключно через його голозаписи на БД-1, наче добрий мудрий дідусь… втрачаємо Сір від рук Дарта Вейдера – ту, хто врятувала нас в першій частині і допомагала розвиватись як джедаю і як особистості, ми дійсно можемо відчути весь біль нашого персонажа, його розпач, його жаль і гнів, а потім і складність його вибору. 

А його стосунки з Меррін? Це взагалі окрема тема для обговорення. А додаємо до цього не менш колоритного Гріза. Та навіть розмови штурмовиків та дроїдів між собою роблять цей світ живим і цікавим. Навіть подекуди коментарі персонажа розкривають той або інший його аспект. 

Чи відчували ми щось подібне наприклад до Рей? Та якось не дуже…тільки повне нерозуміння в якому саме місці вона Скайвокер і наскільки тупо вони злили Бена Соло. До Леї? Точно не в останній трилогії, навпаки подив від того, як нетренований недоджедай може вийти у відкритий космос і повернутись. То ми ще про конів при штурмі зорельота не згадували. Та навіть Бобба Фет не викликав того рівня емпатії. Хібащо Мандалорець… і то за рахунок Грогу.  Ми вже мовчимо про Аколіт і Ендор – там зовсім кисло. Хоча і по-за всесвітом Зоряних війн періодично не краще. Та ж Драгон Догма, яка має цікавий всесвіт в основі і абсолютно не цікава в плані розвитку сюжету, персонажу, його взаємин зі своїм основним посіпакою та і оточенням в цілому… Взагалі все одно на це – живий посіпака чи ні… Які моральні муки у нашого протагоніста… та взагалі чи вони у нього є… просто якийсь автомат для виконання квестів. Навіть в Baldures Gate 3 це є, але там короля робить свита, тобто наші супутники в яких ми бачимо відображення своїх дій і по суті себе. 

Хоча слід визнати, що сценаристи Star Wars Jedi брали достатньо безпрограшні арки – тема дорослішання, тема сумнівів, тема втрат і самотності, пошуку себе. Потім тема укриття – планета Таналор. Прихисток для тих, хто біжить від Імперії і просто земля обітованна для джедаїв. Ну прям аналогія з Вічним Воїтелем Майкла Муркока (то автор такий, причому досить цікавий) і вічного міста Танелорна, де можна знайти прихисток і перепочинок від вічної битви. Доречі… Навіть назви схожі… Співпадіння – ми так не вважаємо. 


(Кінець спойлерів тут)

Однак як би то не було, сценарій і режисура однозначно кращі за більшість проектів які виходили в останні десяток років. Якщо ви ще не грали в цю гру – сюжет точно вартий того, щоб її пройти. На цьому в цілому ми закінчили зі спойлерами і переходимо до графіки).

Графіка і звук

Точно можна сказати, що в плані графічного і звукового оформлення Respawn тільки покращили те, що було вже зроблено добре. Якщо в першій частині гри все мало просто добрий вигляд, то в другій – ще краще. Подекуди складалось враження, що студія взяла за основу старі Зоряні війни і просто вивела це на новий графічний рівень. Звуковий супровід, доречі, більше нагадує як раз стару трилогію а не новітні проекти. Може тому Джедай так добре вписується у всесвіт?

Враження

Однозначно серія ігор котикам сподобалась, причому в першу чергу за подачу сюжету і персонажів. Механіки приємні і достатньо різноманітні. В цілому ставимо серії 4 котика джедая з 5, і нагадуємо, що котики ситхи наробили справ з технічним станом ігор, тож тут не все так добре. Дійсно радимо поцінювачам всесвіту, якщо ви ще не грали) Та і просто поцінювачам цікавих історій з персонажами до яких прив’язуєшся – також однозначно рекомендуємо. І чесно вважаємо однією з кращих ігор по всесвіту Зоряних війн.
Міцно обіймаємо наших патрончиків.
Ви завжди можете підтримати нас грошенятами, А лайк і підписка на наш ютуб завжди безкоштовні.
З вами була ваша команда Котиків, підписуйтесь на канал,
грайте тільки в якісні ігри, донатьте на ЗСУ, і слава Україні!

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *